Projectes
-
Campanya "La força de la carn"
juny/desembre 2025Descripció
La Federació Empresarial de carns i indústries càrniques (FECIC), l' Associació Empresarial Càrnica (ANAFRIC), l'Associació Catalana de Criadors de Vacum de Carn (ASOPROVAC) i la Federació Avícola Catalana (FAC) s'uneixen per un objectiu comú: posar en valor la carn i el seu paper fonamental en la gastronomia, l’economia i la cultura del nostre país.
Un compromís col·lectiu que uneix tot el sector i que reivindica el paper clau de la carn a la societat. Amb motiu de Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025 inicien una acció coordinada i sense precedents per mostrar la força del nostre sector, la força de la carn.
Objectiu
Es vol donar a conèixer que la carn és salut, però també cultura, territori i persones. Parlar de carn és parlar de molt més que d’un aliment:
La carn és molt més que un aliment: és energia, tradició i connexió. És la força que ens dona vida, que ens nodreix per créixer, per avançar, per ser qui som. Cada mos és una font de salut, rica en proteïnes de qualitat, ferro i nutrients essencials que impulsen el nostre dia a dia. És l’energia que ens permet aixecar-nos cada matí i fer front al món amb determinació.És la força de la terra
Tot comença en camps on s’escriu la història del nostre territori i en muntanyes que respiren tradició. La carn és el fruit d’una terra que cuida i dona el millor d’ella mateixa. Des dels ramats que pasturen lliures fins a les mans que treballen amb respecte i compromís, cada peça de carn porta l’essència d’una terra rica, diversa i plena de vida.És la força de la gent
La carn uneix persones. Uneix famílies al voltant d’una taula, uneix generacions amb receptes que mai no s’obliden. És el treball dels ramaders, el talent dels cuiners i el gaudi de tots aquells que saben que un bon àpat és molt més que menjar. És el moment de compartir, de somriure, de crear records que perduren.És la força del producte
Cada tipus de carn té una història per explicar i un sabor per descobrir. La vedella és tendresa, riquesa nutricional i equilibri. El xai i el cabrit són l’ànima de moltes festes i celebracions. L’aviram i el conill són lleugers, versàtils i que s’adapten a tots els moments. El porc forma part del nostre patrimoni gastronòmic, i amb elaborats tan icònics per a la nostra gastronomia.És una força que alimenta
La carn és imprescindible en una alimentació moderna, equilibrada i saludable. Les seves proteïnes d’alt valor biològic són essencials per al creixement i la reparació dels teixits. És una font natural de ferro hemo, el que millor absorbeix el nostre cos, ideal per mantenir uns nivells òptims d’energia. Aporta vitamines del grup B, com la B12, que només trobem en els aliments d’origen animal i que són imprescindibles per al bon funcionament del sistema nerviós. A més, és un aliment versàtil que s’adapta a tots els estils de vida, des de menjars ràpids i senzills fins a plats elaborats. En un món que busca l’equilibri, la carn és, sense dubte, un aliat indispensable.És la força de la nostra cuina
A Catalunya, la cuina és patrimoni. I la carn n’és una peça fonamental. És el rostit d’un diumenge, el guisat de l’àvia, l’embotit que ens transporta als pobles de tota la vida. Però també és innovació, és creativitat. Els xefs de Catalunya han sabut transformar la carn en autèntiques obres d’art, mirant cap al futur sense perdre mai les arrels. Perquè la gastronomia catalana és, alhora, tradició i modernitat.Public
Educació
Responsable
La Federació Empresarial de carns i indústries càrniques (FECIC), l' Associació Empresarial Càrnica (ANAFRIC), l'Associació Catalana de Criadors de Vacum de Carn (ASOPROVAC) i la Federació Avícola Catalana (FAC)
-
La ruta dels sabors catalans
gener/desembre 2025Descripció
El gremi de carnissers i xarcuters de Catalunya ha editat aquest web digital en el qual es poden portar a terme diferents rutes relacionades amb el patrimoni gastronòmic
Objectiu
Divulgar rutes gastronòmiques arreu del territori
Public
Gastronomia tradicional
Responsable
Gremi de carnissers i xarcuters de Catalunya
-
Nou receptari "Dona-li vida al pa"
març/desembre 2025Descripció
La campanya, que presenta la segona edició amb un enfocament renovat, conmemorarà que enguany Catalunya ha estat proclamada Regió Mundial de la Gastronomia, una menció on també es valora la tasca de les fleques i la varietat de pans que elaboren cada dia. Aquesta edició, sumarà la col·laboració de grans xefs catalans que inspiren i mostren amb les seves receptes com el pa pot ser l’ingredient estrella en creacions culinàries. Amb el suport de reconeguts xefs com Ada Parellada, Carles Gaig, Víctor Quintillà i en Jordi Castàn, aquesta iniciativa convida a repensar el valor del pa a les llars i especialment a la cuina i a elaborar receptes per cada època de l’any. El projecte inclou la publicació d’un receptari digital trimestral amb plats de temporada fets amb pa i consells pràctics per treure’n el màxim profit a la cuina. Aquest receptari comptarà cada temporada amb una recepta estrella creada per cadascun dels xefs mencionats.
Objectiu
- Donar a conèixer receptes amb el pa
- Donar a conèixer i valorar la tasca de les fleques i la varietat de pans que elaboren cada diaPublic
Gastronomia tradicional
Responsable
Gremi de flequers de la província de Barcelona
-
Gastrosàvies
gener/desembre 2025Descripció
Bona part del patrimoni culinari català està en mans de persones grans, majoritàriament dones, que han anat traspassant de generació en generació una manera de fer i de cuinar. Receptes nascudes en un territori concret i per motius diversos, com l’aprofitament i conservació dels excedents d'un producte de temporada, per la necessitat d'una alimentació calòrica per encarar les feines del dia a dia, per preservar la identitat de l'indret o per mantenir una bona alimentació i salut. És responsabilitat de tots cuidar aquest patrimoni viu i fomentar que continuï entre les futures generacions.
Per aquests motius, en el marc de la celebració de Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia, neix el projecte Gastrosàvies, un projecte que vol ser una eina activa per mantenir la nostra identitat gastronòmica i fugir de la globalització. En un futur pròxim aquell que hagi aconseguit mantenir la seva gastronomia i el seu patrimoni gastronòmic, i fugi de la globalització i uniformitat, serà qui mantindrà l'èxit.
Com va escriure Josep Pla: “la cuina, com més local, més internacional". Per això volem reivindicar que la nostra cuina només es troba aquí i que és part de la nostra identitat. Amb el projecte Gastrosàvies es pretén contribuir a conservar la cuina catalana per a les generacions del futur.
Per aconseguir- ho es duran a terme activitats com:
- Tallers en viu amb gastrosàvies que comparteixin receptes tradicionals.
- Ponències sobre la importància de preservar el coneixement culinari.
- Taules rodones amb experts en gastronomia i cultura popular.
- Exposició audiovisual del repositori creat.Objectiu
· Valorar les dones i totes aquelles persones que formen part de la transmissió del coneixement de la cuina tradicional catalana
· Fomentar la interacció entre generacions, creant un espai de trobada i aprenentatge mutu
· Contribuir a la conservació de receptes tradicionals que poden estar en perill de desaparèixer i els productes de cada territori que donen vida als productors i elaboradors catalans
· Mantenir el paladar divers i obert a diferents gustos, elaboracions...mantenint els matisos de cada territori
· Recuperar els cuinats dels dies de festa (diumenge, Nadal, Festa Major...) fent especial les trobades amb familiars, amics,... i que el menjar sigui el protagonista i el reclam de la trobada
· Fomentar la pràctica de la cuina tradicional catalana tant en l'àmbit professional com domèsticPublic
Gastronomia tradicional
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
SOM GASTRONOMIA WORLD TOUR
gener/desembre 2025Descripció
Durant l'any es realitzaran una sèrie de presentacions nacionals i internacionals a diversos mercats, on es mostrarà a operadors, premsa, influenciadors i altres prescriptors les potencialitats de Catalunya com a destinació de turisme enogastronòmic. S’hi posarà en valor la cuina catalana, un dels trets identitaris més valuosos del territori, així com la seva innovació, que ens ha fet reconeguts a escala mundial. També s’evidenciaran les més de 500 experiències enogastronòmiques, que ajuden a definir qui som com a destinació.
Objectiu
Promoció de Catalunya com a destinació de turisme engastronòmic i conseguir posicionament com a referent mundial.
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
12 MESOS, 12 PAISATGES GASTRONÒMICS
gener/desembre 2025Descripció
El projecte posa en valor la diversitat territorial de Catalunya al llarg dels dotze mesos de l'any. La iniciativa destaca la importància de celebrar i preservar les tradicions gastronòmiques locals, adaptant-se als canvis estacionals i ressaltant la diversitat d'ingredients autòctons. Mitjançant la fusió de la temporalitat dels aliments i la gastronomia, el projecte promou la sostenibilitat alimentària i reforça la connexió entre la terra, la cultura i la taula catalana.
Durant els 12 mesos s'aniran desenvolupant actuacions que tindran per protagonistes els 12 paisatges agroalimentaris que defineixen el territori català. Les actuacions a desenvolupar són proposades pels ens locals de cada territori i per la seva restauració local, protagonistes del projecte.
Objectiu
L’objectiu es posar en valor, entre tota la ciutadania, la diversitat alimentària i territorial de Catalunya al llarg dels dotze mesos de l'any i explorar la riquesa de productes alimentaris i cuines que floreixen en cada paisatge gastronòmic durant les diferents estacions. Es vol:
- Implicar tot el territori català i a la ciutadania en la celebració de la Regió Mundial de la Gastronomia 2025.
- Enfortir propostes ja existents del territori per a que perdurin en el temps, més enllà del 2025.Responsable
Generalitat de Catalunya
-
PROGRAMA EDUCACIÓ ALIMENTÀRIA
setembre/juny 2025Descripció
Creació d’un programa educatiu per conscienciar a l’alumnat de Catalunya sobre l’alimentació saludable i sostenible, fomentar el coneixement sobre el sistema agroalimentari català i el nostre patrimoni culinari. En el marc de la Regió Mundial de la Gastronomia s’implementarà una prova pilot a 12 escoles de Catalunya on s’impartiran Tallers de cuina catalana, en col·laboració amb centres educatius en el que l’alumnat de Cicles Formatius Superiors de Cuina s’encarregaria de dinamitzar un taller de cuina catalana amb l’alumnat d’ESO.
Objectiu
Capacitar a l’alumnat per prendre decisions d’alimentació saludables, sostenibles i responsables des d’una triple vessant: econòmica, social i ambiental. Cal conscienciar no només a l’alumnat sinó també als equips docents i a les famílies de la importància del nostre sector agroalimentari i l’impacte en les seves vides.
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
ELS HEROIS DEL REBOST
gener/desembre 2025Descripció
Projecte per encoratjar als sectors productius dels diferents productes essencials i primaris de la gastronomia catalana a desenvolupar projectes conjunts de promoció i valorització d’aquests. Al febrer es farà la presentació a Barcelona de la Guia del millor olis verge extra de Catalunya i a final d’any s’organitzarà una Mostra de l’oli nou a Barcelona.
Objectiu
Incentivar la col·laboració entre organitzacions professionals per promoure i posar en valor aliments de gastronomia catalana com l’oli d’oliva, la llet, el vi, la carn, la fruita, entre d’altres.
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
PROMOCIÓ CATALAN FOOD AL MÓN
gener/desembre 2025Descripció
El programa Catalan Food implementarà actuacions internacionals de promoció del producte català al llarg de tot l’any i comptarà amb showcookings, tastos, promocions en punts de venda i experiències gastronòmiques en diferents mercats estratègics. El mes de setembre centrarà una gran part d’activitats de promoció exterior.
Objectiu
Donar a conèixer Catalunya com a destinació gastronòmica i la cuina catalana com a tret identitari i diferencial del territori.
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
MEET FOODIES INFLUENCERS
març 2025Descripció
Del 17 al 21 de març Catalunya rebrà una cinquantena de creadors de contingut d’arreu del món per tal de donar visibilitat, a través de les seves xarxes socials, de la riquesa gastronòmica de Catalunya així com la gran diversitat d’experiències gastronòmiques que se’n deriven. Es farà un sopar de benvinguda, un matí de presentacions i diversos trips pel territori vinculats als trams de la nova ruta Tasta el Grand Tour.
Objectiu
Donar a conèixer Catalunya com a destinació referent de turisme enogastronòmic.
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
WORKSHOP B2B CATALONIA IS APPETISING
juny 2025Descripció
Esdeveniment que pretén posar en contacte empresaris catalans del sector enogastronòmic amb operadors especialitzats i altres canals intermediaris. Es preveu un esdeveniment que compti amb 90 operadors d’arreu del món i 100 empreses i entitats catalanes. L’esdeveniment comptarà amb una festa inaugural, un dia de jornada de networking entre operadors i empreses de Catalunya i 4 dies de famtrips per tot Catalunya per descobrir la diversitat gastronòmica que ofereix el territori.
Objectiu
Posicionar Catalunya com a destinació de turisme enogastronòmic i donar suport a la comercialització de l’oferta enogastronòmica.
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
10ena EDICIÓ DE BENVINGUTS A PAGÈS I MENTORIA EXPLOTACIONS
gener/desembre 2025Descripció
L’any vinent Benvinguts a Pagès celebra la 10ena edició i coincidint amb l’any de la Regió Mundial de la Gastronomia serà una edició especial. Aprofitant també aquest any es farà una mentoria a 90 explotacions vinculades al projecte amb l’objectiu de millorar-ne la seva competitivitat i aconseguir incrementar la venda de proximitat.
Objectiu
Re-connectar el món rural i el món urbà
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
12 MESOS, 12 DO
gener/desembre 2025Descripció
El projecte promou el vi català i les seves DO mitjançant 12 Jornades al Palau Robert de Barcelona, dirigides a professionals i centrades en reptes de futur, maridatges i patrimoni vitivinícola. Durant les Festes de la Mercè, se celebrarà la Festa del Vi Catalunya, on el Vi és Cultura als jardins del Palau Robert, amb espais dedicats a cada DO i activitats culturals que representen els seus territoris.
Objectiu
Promocionar el vi català com a part integrant de la cultura, la gastronomia i el patrimoni del territori.
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
CATALUNYA, LA CUINA DELS PRODIGIS
octubre 2025Descripció
El 2025, les Delegacions de Catalunya acolliran l’exposició Catalunya, la Cuina dels Prodigis. 1975-2025, que mostra l’evolució de la gastronomia catalana en 50 anys, passant d'invisible a referent global. Acompanyada d’una publicació amb la revista Cuina, destaca el paper dels xefs catalans en la transformació gastronòmica mundial.
Objectiu
Obtenir un reconeixement destacat a nivell mundial com a destinació gastronòmica, pels nostres productes i l’excel·lència del nostre sistema d’alimentació.
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
SÈRIE DE FICCIÓ GASTRONÒMICA
gener/desembre 2025Descripció
Es produirà una sèrie de ficció que promogui Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025, destacant la seva riquesa culinària i paisatgística tant a escala local com internacional. La producció es realitzarà durant l’any 2025 i l’estrena tindrà lloc el 2026 al 3Cat, TV3 i altres canals internacionals.
Objectiu
Destacar de manera dinàmica la riquesa culinària i paisatgística de Catalunya com a destinació de turisme.
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
CAMPANYA PUBLICITAT B2C
abril/maig 2025Descripció
Aquesta primevera veurà la llum la campanya de publicitat de Catalunya, Regió Mundial de la Gastronomia 2025 adreçada a públic final. Una campanya que tindrà dos missatges, un adreçat al públic de casa i l’altre a l’internacional, perquè des d’aquí recuperem l’orgull del que tenim i perquè a fora ens coneguin com una destinació on hi ha un producte excel·lent, una cuina extraordinària i centenars d’experiències per descobrir-ho.
Objectiu
Campanya de posicionament per mostrar a casa i al món l’evolució de la gastronomia, posar en valor la innovació que ens ha posat al mapa gastronòmic mundial però sense perdre la tradició de la cuina que explica qui som com a territori.
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
PARTICIPACIÓ A PRINCIPALS FIRES INTERNACIONALS DEL SECTOR AGROALIMENTARI
gener/desembre 2025Descripció
Incorporació de la imatge de CRMG25 a les fires internacionals i nacionals i previsió d’organització de presentacions de cuina i producte, tallers de pa amb tomàquet, màster classes de vins catalans (opcions segons orientació de públics) a espais Catalunya o àrees de show cooking de les fires internacionals: Sial 2024, Barcelona Wine Week 2025, Seafood 2025, Prowein 2025, Anuga 2025, Saudi Food Show 2025.
Objectiu
Obtenir un reconeixement destacat a nivell mundial com a regió gastronòmica.
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
COMPRA LOCAL - GASTROTECA
octubre 2025Descripció
Esdeveniment creat per posar en contacte empreses productores d'aliments i begudes locals amb compradors del sector i supermercats, distribuïdors i càterings, tant de Catalunya com de la resta de l’estat. Actualització i promoció de la Gastroteca.cat com el portal de referència dels productes catalans, els seus productors, on poder-los comprar, restaurants, receptes, rutes, etc.
Objectiu
Obtenir un reconeixement destacat a nivell mundial com a destinació gastronòmica, pels nostres productes i l’excel·lència del nostre sistema d’alimentació.
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
PARTICIPACIÓ A FIRES LOCALS DEL SECTOR AGROALIMENTARI
gener/desembre 2025Descripció
El 2025 s’implementarà la Regió Mundial com a eix mediàtic i de continguts en fires locals com Tast a les Rambles, Gastronomic Forum Bcn, Fòrum Gastronòmic Girona, Barcelona Beer Fest, Lactium. Es crearan continguts experiencials adhoc com tastos i presentacions en complicitat amb les empreses.
Objectiu
Crear espais de re-connexió entre el món rural i món urbà.
Responsable
---
-
INFRAESTRUCTURES I EQUIPAMENTS DE LA REGIÓ GASTRONÒMICA
gener/desembre 2025Descripció
En el marc de la Regió Mundial de la Gastronomia, Catalunya incorporarà nous espais immersius i infraestructures vinculades a l’enogastronomia, oferint experiències turístiques centrades en la cultura local i la sostenibilitat. Entre aquests, destaquen l'Aula Blava de Palamós sobre pesca, el centre agrari de Can Comas, l’Espai Vi a Falset, l’Espai Cuina i Mar a l'Ametlla de Mar, Fruiturisme a Aitona, la Ruta Vall del Sió i el Camí de l'Oli a Collbató.
Objectiu
Impulsar el turisme cultural i sostenible a Catalunya, creant espais que promouen l'agricultura, la pesca, i l’enogastronomia local.
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
PREMIS LLADONOSA
maig 2025Descripció
Els premis, impulsats per esdevenir referents del talent català en turisme i hostaleria, estan dirigits a alumnes d'escoles del sector a Catalunya. La V edició, el 2025, commemorant els 700 anys del Sent Soví, tindrà la cuina medieval com a tema central. Organitzat pels Ajuntaments de les Borges Blanques i Reus, amb l'apadrinament dels Hermanos Torres, la final se celebrarà a Barcelona en el marc de CRMG25.
Objectiu
Donar visibilitat a nous talents del sector de la restauració a Catalunya.
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
CATÀLEG ON-LINE DE RUTES TEMÀTIQUES PER A FOOD&WINE LOVERS
gener/desembre 2025Descripció
Promoure rutes vinculades al vi i a la gastronomia de Catalunya. Una aposta de cohesió territorial i de touring per a la descoberta dels paisatges amb sabor de Catalunya i conèixer d’on ve el que mengem. Possibles temàtiques de les rutes: L'elixir Daurat, Formatges del Pirineus, Els productes de l'Horta, Restaurants amb estrella, L’arròs del Delta...
Objectiu
Apostar per rutes gastronòmiques sostenibles que fomentin els circuits de comercialització.
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
NIT DELS MUSEUS I LA GASTRONOMIA
maig 2025Descripció
Es proposa integrar la gastronomia catalana com a element cultural i d'identitat en els actes de la Nit dels Museus, mostrant la seva riquesa culinària com a part del patrimoni. El projecte es coordinarà amb l'ICOM i les administracions patrimonials: les diputacions de Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona i l'ICUB.
Objectiu
Involucrar la comunitat local en la iniciativa
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
MONDIACULT 2025 BARCELONA
octubre 2025Descripció
La Conferència Mundial de l'UNESCO sobre Polítiques Culturals i Desenvolupament Sostenible reuneix més de 3.000 participants, incloent ministres i representants de governs d'arreu del món. Catalunya vol aprofitar aquesta plataforma per destacar la seva excel·lència alimentària amb un esdeveniment paral·lel dins el programa.
Objectiu
Obtenir un reconeixement destacat a nivell mundial com a destinació gastronòmica, pels nostres productes i l’excel·lència del nostre sistema d’alimentació.
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
EUROPEAN YOUNG CHEF AWARD
novembre 2025Descripció
La competició, promoguda per IGCAT amb escoles d'hostaleria de les Regions de la Gastronomia, reuneix finalistes de concursos regionals europeus avaluats per xefs i experts internacionals. El 2025, Catalunya serà seu amb proves a Sant Pol de Mar i gala final a Pedralbes, acollint 10 regions.
Objectiu
Organitzar i participar en esdeveniments gastronòmics d’abast internacional a Catalunya i fer xarxa entre els membres IGCAT.
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
MIRADORS AGROTURÍSTICS
gener/desembre 2025Descripció
Miradors entorn de carreteres de titularitat de la Generalitat de Catalunya ubicades en diferents paisatges agroalimentaris que donin lloc a un producte cultural consistent en cinc eco observatoris inclusius del paisatge agroalimentari. Es col·locaran miradors a les següents destinacions: Terra Alta, Priorat, Les Garrigues, Berguedà i Alt o Baix Empordà.
Objectiu
Desplegar noves rutes i infraestructures que cohesionin el país a nivell enogastronòmic i especialitzin l'oferta.
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
PLATFORM MEETING IGCAT
setembre 2025Descripció
Trobada de les regions que són, han estat o són candidates a ser Regions Europees de la Gastronomia o Regions Mundials de la Gastronomia i formen part de la plataforma IGCAT. S’organitzen visites al territori per tal de donar a conèixer bones pràctiques de la regió amfitriona, que l’any vinent serà Catalunya.
Objectiu
Intercanviar experiències entre regions membres de la plataforma IGCAT (Institut Internacional de Gastronomia, Cultura, Arts i Turisme)
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
I FÒRUM INTERNACIONAL D'ENOTURISME
febrer 2025Descripció
El I Fòrum Internacional d’Enoturisme, celebrat dins la Barcelona Wine Week, ha estat moderat pel sociòleg expert en enoturisme, Lluís Tolosa, i ha comptat amb 14 ponents de primer nivell internacional per tractar 5 blocs temàtics.
El primer dedicat a la panoràmica general de l'enoturisme al món, amb el president de Great Wine Capitals (GWC), la xarxa mundial de ciutats del vi, Juan Sáez de Buruaga, i el president de l’Organització Mundial d'Enoturisme (GWTO-OMET), José Antonio Vidal. Els altres quatre blocs han estat centrats a casos de referència. Per una banda, Bordeus, amb el cas d'èxit de la Cité du Vin i la comparativa entre el model francès i el model català i espanyol, a càrrec del fundador d'Europvin i propietari de Clos Figueras, Christopher Cannan, i la consultora en comercialització i enoturisme MICE a Vinoturismo, Alicia Estrada. D’altra banda, Geòrgia, com a bressol de la cultura de la vinya i el vi. En aquest cas, l’autor del llibre Georgia-The Home of Wine, Dato Turashvili, el director de l'Escola d'Enoturisme de Catalunya, Gerard Domingo, i l’arqueòleg director del Centre d'Interpretació DO Vinífera, Dani López, han mostrat el valor de l'arqueologia com a recurs enoturístic.
Durant el Fòrum Internacional d’Enoturisme també s’ha tractat el cas de Porto, possiblement un dels millors projectes d'enoturisme del món, especialment des de la inauguració de World of Wine (WOW). Precisament, el director general de World of Wine, Bernardo Márquez, ha estat un dels ponents d’aquesta taula, juntament amb directora de Wine School i postgrau d'Enoturisme, Bebiana Monteiro, i la directora de la Wine Travel Week, Paula Sousa. Finalment, s’ha parlat del cas de la Xina, país que impulsa el major projecte d'enoturisme del món amb el president d'Enoturisme Yantai, Li Jun, el professor d'economia a la Universitat Puget Sound, Pierre Ly, i la professora d'economia a la Universitat de Washington, Cynthia Howson.
Objectiu
Facilitar a les empreses enoturístiques catalanes coneixement sobre els principals referents internacionals d’aquest segment.
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
PROGRAMA DE MENTORIA CAP AL TURISME REGENERATIU
febrer/juliol 2025Descripció
Mentoria personalitzada a 16 empreses catalanes de turisme enogastronòmic per a que puguin transitar en el camí del turisme regeneratiu mitjançant la creació o disseny d’experiències turístiques regeneratives.
Objectiu
Promoure un turisme que generi benestar a la població i desenvolupament local.
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
Terminologia de l'alimentació i la gastronomia
gener/desembre 2025Descripció
El cercador del portal de l'alimentació i la gastronomia permet accedir a més de 8.000 termes de l'àmbit procedents del TERMCAT.
Aquest cercador s'adreça principalment a especialistes i professionals del món de l'alimentació i la gastronomia que necessiten la terminologia en contextos comunicatius en català, i a traductors i mediadors lingüístics que treballen amb textos de l'àmbit en editorials, mitjans de comunicació, universitats, etc.
Objectiu
El cercador ofereix diferents diccionaris en línia en l'àmbit de l'alimentació i la gastronomia:
- Additius alimentaris
- Argot culinari i gastronòmic
- Formatges
- Oli d'oliva en textures
- Plats a la carta
- Procediments culinaris
- Sabors del món
- Seguretat alimentària
- Tendències alimentàries
- VitiviniculturaPublic
Educació
Responsable
Generalitat de Catalunya
-
TASTA EL GRAND TOUR DE CATALUNYA
gener/desembre 2025Descripció
Enguany ha tingut lloc el llençament de la nova ruta enogastronòmica "Tasta el Grand Tour" de Catalunya, la qual permet descobrir Catalunya a través del paladar. S’ha implementat un sistema de senyalització d’aquesta ruta a més d’una quinzena de punts arreu del territori, a través de photospots ubicats en llocs estratègics i emblemàtics. Aquests punts compten amb codis QR dinàmics amb informació de les experiències enogastronòmiques que es poden realitzar a la zona.
Objectiu
Promoure el turisme sostenible i gastronòmic a Catalunya, connectant els viatgers amb els productors locals i oferint una experiència immersiva.
Responsable
Generalitat de Catalunya